جراحی انحراف بینی

آیا من کاندید مناسبی برای جراحی انحراف بینی می باشم ؟

عمل جراحی انحراف بینی ، به منظور رفع عارضه ای که در طی آن تیغه سپتوم ( تیغه میانی حفره های بینی ) از مرکز بینی دور و به سمت دیگر متمایل شده است ، انجام می گیرد ؛ در واقع ، در پی این عارضه ، نوعی عدم تقارن در کانال های تنفسی پدید آمده است که در موارد خفیف ، منجر به بروز مشکل در افراد نمی شود ؛ اما در موارد شدید ، سبب بروز مشکلات تنفسی شده و فرم ظاهری بینی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

علت بروز این عارضه در افراد ، می تواند در اثر ژنتیک یا اصابت ضربه به بینی باشد.

جراحی انحراف بینی

خون دماغ شدن ، گرفتگی بینی ، آبریزش بینی ، خر و پف ، احساس درد در نواحی سر و صورت ، اختلالات تنفسی ، خشکی بینی ، عفونت گوش ؛ از جمله علائم و نشانه های انحراف بینی هستند.

جراحی انحراف بینی که در اصطلاح پزشکی تحت عنوان سپتوپلاستی ، شناخته می شود ؛ صرفا جنبه درمانی داشته و در طی آن ، بخشی از تیغه سپتوم که دارای انحراف است ، ترمیم می شود ؛ لازم به ذکر است ، امکان انجام همزمان جراحی زیبایی و انحراف بینی وجود دارد ؛ این جراحی را در اصطلاح پزشکی سپتورینوپلاستی می نامند.

درد عمل انحراف بینی

عمل انحراف بینی یا عمل سپتوپلاستی ، تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد ؛ بنابراین بیمار در طی آن ، درد را احساس نخواهد کرد ؛ در صورت بروز درد در دوران نقاهت آن نیز بیمار می تواند پس از اجازه از جراح بینی معالج خود اقدام به مصرف مسکن نمایید.

عمل انحراف بینی با لیزر

در رابطه با مطالب متفاوت در ارتباط با عمل انحراف بینی با لیزر ، باید ذکر کنیم که تمامی مطالب موجود درباره تایید این مسئله ، هیچ گونه جنبه علمی نداشته و صرفا به منظور جلب توجه تهیه شده و جنبه تبلیغاتی دارند ؛ چرا که تا به امروز لیزر ، توانایی اعمال تغییر بر روی استخوان و غضروف بینی را نداشته است .

لازم به ذکر است ، تنها کاربرد لیزر در زمینه جراحی بینی ، رفع اسکار ناشی از آن می باشد.

هزینه عمل جراحي انحراف بيني

هزینه جراحي انحراف بيني ، با توجه به موارد بسیار در بینی های متفاوت متغیر است ؛ لذا هزینه دقیق آن پس از ویزیت توسط جراح بینی ، تعیین می گردد.

نظرات بسته شده است.