مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

رعایت چه نکاتی در دوران نقاهت ابدومینوپلاستی الزامی است ؟

در حال حاضر بسیاری از افراد از چاقی های موضعی هم چون چاقی شکم رنج می برند و به دنبال انجام روش های متفاوت جهت رفع چاقی موضعی خود هستند ؛  ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم ، مناسب افرادی می باشد که دارای شکمی بزرگ همراه با پوست آویزان و شل شده می باشند.

انجام این جراحی تنها به چند ساعت زمان نیاز دارد ، در حالی که دوران نقاهت آن بسیار طولانی تر می باشد و بیماران جهت دریافت نتیجه مطلوب از این عمل جراحی ، باید نکات و مراقبت های مورد نیاز را در دوران نقاهت ابدومینوپلاستی به خوبی رعایت کنند ؛ در ذیل به مهم ترین نکات و مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی ، اشاره شده است .

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

کارهایی که بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید انجام داد ؟

• بیمارانی که عمل جراحی ابدومینوپلاستی انجام داده اند ، تا مدتی نباید بر روی شکم خود بخوابند ، اما خوابیدن بر روی پهلوها در صورتی که پاهای خود را جمع کنند ، ایرادی ندارد.
  • بهتر است بیماران در دوران نقاهت عمل جراحی زیبایی شکم ، لباس های آزاد و دکمه دار به تن کنند.

فعالیت بعد از ابدومينوپلاستي

به کسانی که عمل جراحی ابدومینوپلاستی انجام داده اند ، به منظور جلوگیری از جمع شدن لخته خون در پاها توصیه می شود ، از استراحت مطلق اجتناب کرده و از همان روز به آرامی راه برود ؛ هم چنین پزشک به بیماران توصیه می کند که در حین پیاده روی جهت جلوگیری از جمع شدن مایع در زیر پوست حتما از گن مخصوص استفاده کنند ؛ لازم به ذکر است که بیماران در روزهای ابتدائی پس از جراحی زیبایی شکم ، باید به آرامی و به صورت خمیده راه بروند ، به طوری که پیاده روی سبب افزایش ضربان قلب آن ها نشود.

بیماران پس از گذشت تقریبا 1 ماه از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، می توانند قدم های خود را کمی بلندتر از گذشته برداشته و سرعت خود را تندتر کنند ؛ معمولا آن ها پس از گذشت 4 ماه از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، می توانند به انجام فعالیت های ورزشی بپردازند ، تنها توصیه می شود پس از انجام ورزش ، به آرامی شکم خود را ماساژ دهند ؛ لازم به ذکر است که آن ها باید تقریبا به مدت 1 سال بعد از جراحی زیبایی شکم از انجام فعالیت های ورزشی سنگین اجتناب کنند.

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

در صورت رعایت رژیم غذایی سالم و سبک زندگی صحیح ، امکان بازگشت شکم به حالت اولیه خود پس از جراحی زیبایی شکم وجود ندارد ؛ در صورت افزایش وزن نیز به علت از بین رفتن چربی های شکم ، امکان چاقی شکم وجود نداشته و سایر قسمت های بدن دچار چاقی موضعی می شوند .

تجمع مایع بعد از عمل ابدومينوپلاستي

خارج کردن چربی های اضافی شکم از بدن ، سبب ایجاد فضاهای خالی در ناحیه شکم می شود و احتمال اینکه این امر منجر به تجمع مایع و خونابه در زیر پوست شود ، بسیار زیاد است ؛ به همین علت به بیمارانی که عمل جراحی زیبایی شکم انجام داده اند ، توصیه می شود در دوران نقاهت عمل ابدومینوپلاستی ، حتما از گن مخصوص استفاده کنند.

علاوه بر موارد فوق ، استفاده از گن مخصوص در دوران نقاهت عمل جراحی زیبایی شکم ، از بروز چین خوردگی پوست نیز جلوگیری می کند.

درد بعد از عمل ابدومينوپلاستي

همانطور که می دانید احساس درد پس از انجام هر جراحی مسئله ای عادی و طبیعی می باشد ، اما لازم به ذکر است که احساس درد در بیماران  با توجه میزان آستانه تحمل درد در آن ها متفاوت می باشد ؛ در صورتی که بیماران توانایی تحمل درد ناشی از عمل جراحی ابدومینوپلاستی را نداشته باشند ، پزشک برای آن ها جهت تسکین درد مسکن تجویز می کند ؛ علاوه بر مصرف مسکن ، خم کردن بدن نیز تاثیر به سزایی در کاهش درد در دوران نقاهت عمل جراحی زیبایی شکم دارد.

در صورتی که درد ناشی از جراحی زیبایی شکم ، بسیار شدید باشد باید حتما به پزشک معالج مراجعه شود.

علت ورم شکم بعد از عمل ابدومينوپلاستي

بروز تورم و کبودی پس از انجام هر جراحی مسئله ای عادی و طبیعی می باشد که به مرور زمان برطرف می شود ؛ تورم و کبودی در سه روز ابتدائی پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، به بیشترین حد خود رسیده و سپس به تدریج کاهش می یابد ؛ معمولا بیماران در طول شبانه روز در صبح ها تورم بیشتری را مشاهده می کنند ؛ رعایت برخی از نکات به تسریع در روند بهبودی تورم و کبودی ناشی از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، کمک می کند ؛ برای نمونه مصرف آب آناناس ، آب کرفس ، ویتامین ث و غیره سبب تسریع در کاهش تورم و کبودی آن ها می شود .

ثبت نام
بازخورد درون خطی