کرونا

کرونا چیست ؟کرونا

در حال حاضر سراسر جهان ، درگیر ویروس جدیدی از خانواده ویروس کرونا ، به نام کووید 19 می باشند ؛ در حالت کلی گفته می شود این ویروس شبیه به سندرم حاد تنفسی که سارس نامیده می شود ، است ؛ اما این دو به هیچ وجه یکسان نیستند.

تا به امروز افراد بسیاری به این ویروس آلوده شده اند ، برخی از آنان بهبود یافته و متاسفانه برخی نیز جان خود را از دست داده اند.

نکته قابل توجه در رابطه با این ویروس ، در این باره می باشد که حدود 80 درصد از افراد جامعه با این بیماری درگیر هستند ؛ اما به علت داشتن علائم خفیف و غیر اختصاصی حتی خود نیز متوجه درگیری با ویروس کـرونا نمی شوند ؛ در این افراد بهبودی ظرف چند روز رخ می دهد.

در این زمان قرنطینه خانگی می تواند موجب جلوگیری از ورود این افراد به جامعه و آلوده کردن دیگران شود.

علائم ویروس کـرونا

از علائم ویروس کووید 19 ، باید به احساس درد در نواحی سر و گلو ، سرفه ، تب ، تنگی نفس و از این قبیل موارد اشاره کنیم.

طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی ، در صورتی که برخی از علائم آلودگی به ویروس کـرونا همانند سرفه ، احساس درد در نواحی سر و گلو را به صورت خفیف دارید ، تا زمان بهبودی در خانه استراحت کرده و مایعات گرم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

تنها در صورت بروز علائم شدیدتر همانند تب ، تنگی نفس و سرفه های خشک نیاز به مراجعه به پزشک می باشد.

رعایت نکات ذیل در صورت لزوم به خروج از خانه بسیار اهمیت دارد :

• پس از بازگشت لباس ها را در بیرون از منزل در برابر نور آفتاب قرار دهید.
  • دسته کلید خود را با آب و صابون بشویید.
  • وسایلی همچون تلفن همراه خود را نیز ضد عفونی کنید.
  • از ورود به خانه با کفش اجتناب کنید.

نظرات بسته شده است.